Revisitation

En gang om året skal der tages der stilling til, om eleven skal fortsætte sin skolegang på Ullerødskolen, eller om der skal ske ændringer. Dette kaldes en revisitation. (jf. Bekendtgørelse om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand)

Hvert år afholdes der derfor i oktober/november revisitationsmøder på Ullerødskolen. På møderne deltager forældre, PPR, repræsentanter fra elevens klasse og skolens ledelse. Nogle gange deltager de ældste elever selv i møderne.

På møderne beskrives og vurderes elevens trivsel og udbytte af undervisningen, og i forlængelse af mødet træffes der beslutning om, hvorvidt eleven skal fortsætte på skolen det efterfølgende skoleår.

Det er PPR, der træffer afgørelsen efter samråd med elev, forældre og skole.

Såfremt Ullerødskolen af en eller anden grund vurderer, at eleven ikke er i trivsel, vil man som forælder altid være informeret inden et revisitationsmøde.