Device-politik på Ullerødskolen

For skoleåret 23/24 gælder disse regler for brug af egne ”devices” (Tablet, Mobil eller bærbar) på Ullerødskolen. Vi har bl.a. valgt at indføre reglerne for

• at fremme elevernes sociale udvikling og adfærd.
  • at mindske at eleverne spiller spil og ser YouTube, der ikke passer til deres alder.
  • at der bliver mindre konkurrence om at have den smarteste og nyeste device.
  • at fokusere brugen af teknologi og teknologiforståelse, som en del af elevernes læring.

Hvis du går i D, E, F, G, H, I eller J

Så må du som udgangspunkt IKKE bruge din egen device i skole/SFO. Hvis du har den med for at bruge den i bussen på vej til skole, skal den altså blive i tasken i skoletiden. Hvis du har svært ved at lade den blive i tasken, skal den enten blive hjemme eller afleveres til din voksen i klassen. Klasserne har iPads man kan låne med spil og læringsapps, der matcher elevernes alder.

I nogle klasser bruges mobiltelefonen bevidst i selvstændighedstræning og social træning, dette aftales med klassens personale.

Hvis du går i A, B eller C.

Du må gerne bruge din egen device i skolen, efter aftale med de voksne der er i din klasse.